måndag 23 november 2009

-BAD SKIN-

Ibland känns allt så otroligt orättvisst, som just nu. Har alltid haft ojämn och dålig hy, inte bara i ansiktet. Förutom att jag otroligt lätt får finnar och har massor med porer har jag otroligt torr hy också. När jag var mindre kunde jag knappt gå utanför dörren för min hud "sprack" och blev till sår som sved och kliade. Har jätte fula märken på smalbenen, ser nästan ut som ökenplattor. Det är faktiskt ORÄTTVISST att jag både ska dras med otroligt torrt hår och dålig hy på både kroppen och i ansiktet. Självklart går ju finnar bort och så men på mitt högra kindben har jag massor med ärr från när jag var i tonåren och de kommer aldrig att gå bort, sen har jag dessutom väldigt porig hy som får hyn att se ofräsh ut helt enkelt. Nu är det faktiskt inte så att jag klagar på det för att jag tycker jag är ful utan det jobbigaste av allt är all tid och pengar jag lägger på att ha en normal hy. Jag får smörja in mig flera gånger om dagen för att jag inte ska bli torr och det är riktigt jobbigt. Var bara tvungen att skriva av mig....för ifall det är någon annan som har det som mig så är du inte ensam.

1 kommentar:

  1. Lider med dig!
    Jag har inte torr hud men väldigt torrt och risigt hår och det drar verkligen ner ens humör ibland. Finnar och ärr känner jag verkligen igen mig på. Usch. Om man ändå bara kunde vakna en dag och så är allt brabrabra.

    SvaraRadera