söndag 15 november 2009

Whats on my mind-

Jag har väldigt svårt för att känna och visa känslor. Vet inte riktigt varför jag har det men jag är helt enkelt bra på att ignorerar känslor. Har svårt för att varken hata eller älska människor. Det är riktigt jobbigt. Det är inte så att jag är känslokall, verkligen inte, jag är jätte jätte snäll och bryr mig om andra men....kan inte förstå människor som blir kära så lätt, varför kan inte jag bli det? det är bättre att älska för mycket än att inte älska alls. Det konstiga är att jag är väldigt känslig, inte så att jag tar åt mig och gråter ifall någon säger något till mig men jag gråter vädligt väldigt lätt för ingenting, jag kan böla som en häst när jag ser på en film som är lite sorglig. Jag har helt enkelt bara svårt att öppna mig och låta folk komma för nära. Därför stänger jag av mina känslor.....det är bara så jag gör men jag vill inte hålla på så längre. Det svåra är att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...det är inte speciellt lätt att förändra sig när man inte riktigt vet hur. Kanske borde gå till en psykolog och prata om det, det kanske skulle kännas bättre då? Jag har haft det väldigt jobbigt när jag var yngre (som de flesta har när man är 14) gick hos psykolog 2-3 gånger sen ville jag inte mer för jag tyckte det var för jobbigt och sen ville jag inte att folk skulle se att jag mådde dåligt. Jag byggde upp en mur runt omkring mig och lät inte någon komma för nära, den kanske inte har rasat helt och hållet ännu. Kan inte någon bara komma med en jvla bulldozer och riva den......

4 kommentarer:

  1. Sv: Ja visst är den! :)

    SvaraRadera
  2. fin bild!

    jaha. Jag vill också åka till Austalien någon gång. Verkar som ett riktigt härligt land! :DHu kommer det säg att din syster flyttade dit då?:D

    SvaraRadera
  3. Att vi behöver prata av oss behöver alla männsikor och det är verkligen jääteskönt att gå till typ en psykolog som man inte känner och inte känner en själv heller ! Då kan man öppna sig lättare. Att ta upp kontakten med psykologen igen vore kanske riktigt bra speciellt nu när du själv tagit första steget och VIll prata !! Grymt ! Lycka till!

    SvaraRadera